POZNAJ WYNIKI BADANIA

"KULTURA OBRAŻANIA"!

Akcja  „Komentuj. Nie obrażaj.” jest wkładem branży internetowej w dyskusję dotyczącą tego czy faktycznie internet jest miejscem, w którym w sposób szczególny swój wyraz znajduje chamstwo i nietolerancja. Jako praktycy internetu, wiemy, że tak nie jest. 

Internet nie różni się pod tym względem od innych kanałów komunikacji międzyludzkiej. Zrealizowane wspólnie ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej badanie potwierdza nasze intuicje. Wypowiedzi, które mogą być uznane za obraźliwe stanowią naprawdę minimalny odsetek wszystkich wypowiedzi i całej aktywności komunikacyjnej osób korzystających z internetu.

W tak ogromnej masie wypowiedzi, jaka pojawia się codziennie w internecie, nie sposób całkowicie uniknąć negatywnych komunikatów, które mogą być dla kogoś obraźliwe, ale to samo dotyczy każdej innej sfery życia. Z agresją słowną spotykamy się przecież tak samo na ulicy, jak w postaci graffiti na murach domów, a także w mediach tradycyjnych, i to mimo że tam odbiorcy nie mają możliwości komunikowania się w sposób bezpośredni. 

Nie zmienia to faktu, że z całych sił wspieramy wszelkie działania zmierzające do minimalizacji tego typu wypowiedzi. Uważamy, że najlepszym sposobem jest edukacja – i właśnie taki cel ma akcja „Komentuj. Nie obrażaj.” W warstwie kierowanej do wszystkich ludzi korzystających z internetu, chcemy uświadamiać, że dbałość o kulturę wypowiedzi jest w interesie nas wszystkich. Chcemy też wyrobić nawyk zgłaszania wszelkich nadużyć do administratorów platform komunikacyjnych, którzy praktycznie zawsze mają narzędzia do usuwania tego typu wpisów. Polegają jednak w dużej mierze właśnie na inicjatywie ze strony samych użytkowników, dlatego ważne by ludzie wiedzieli o tym, że nadużycia można zgłosić i jak w praktyce to zrobić.

- Piotr Kowalczyk

 
Postulaty

Zgłoś nadużycie

Zostałeś obrażony w sieci? Zgłoś to!

czytaj więcej »
Jak to działa

O akcji

Jak to działa?

Dowiedz się o co w tym wszystkim chodzi.

czytaj więcej »
Kontakt

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Jesteś› wydawcą i chcesz dołą…czyć‡ do akcji? Skontaktuj się z nami.

czytaj więcej »

Organizator
akcji:

IAB Polska

Patronat
honorowy:

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Uczestnicy akcji:

o2.pl GG TVN Marquard Media IAB wp.pl TVP Polska Presse
onet.pl nk.pl interia.pl gazeta.pl arbo interactive

Partnerzy akcji:

Grupa Adweb SWPS NewsPoint Grupa IQS Freakstudio 6ix

Akcję wspierają:

PRoto Wirtualny Garwolin Education Leczyca Ratownik-med.pl News Ostrów Elbląg24 Safe Internet Misicis LM Paczkow24 Veno Siedem Dni TVS24 Estacja Dyskut ASTA24 Nocuje.net